Замовити дзвінок
Онлайн консультант

Орендодавцю. Готуємось до укладення договору оренди квартири

Питання укладення договору оренди квартири хвилює не тільки орендарів, але і власників житла. При цьому навколо теми є багато суперечливих думок та інформації. На що ж дійсно потрібно звернути увагу?

Реєстрація підприємницької діяльності

Є два варіанти здачі житла в оренду: з реєстрацією підприємницької діяльності або без неї. Від наявності статусу ФОПу залежить порядок оподаткування.

Без реєстрації орендодавець повинен самостійно розраховувати і сплачувати податок на прибуток. Зараз він становить 18% від загального прибутку. Загальна сума податків вказується в щорічній декларації. Якщо ж нерухомість здається юридичній особі або фізичній особі-підприємцю, оплата податку здійснюється безпосередньо ними на правах податкового агента.

Приватний підприємець має право здавати свою квартиру за спрощеною системою оподаткування. Оптимальна схема – це щомісячна сплата єдиного податку. Він становить 20% від мінімальної заробітної плати. Це набагато вигідніше, але є кілька обмежень і винятків. Особливі порядки діють на:

  • Земельні ділянки понад 0,2 га;

  • Житлові приміщення понад 100 м2;

  • Нежитлові приміщення понад 300 м2.

У цих випадках доведеться переходити на загальну систему оподаткування.

Враховуйте, що якщо власник квартири – нерезидент, здавати її в оренду можна тільки через ФОП або юридичну особу.

Реєстрація в державному реєстрі

Згідно з чинним законодавством, право власності на квартиру підтверджується наявністю відповідного записом в Державному реєстрі. Якщо раптом з якоїсь причини запису не існує, зверніться до нотаріуса або державного реєстратора, щоб виправити це непорозуміння.

Дозвіл співвласників

Здавати квартиру в оренду можна тільки за наявності письмового дозволу всіх співвласників. Тому, якщо житло знаходиться у спільній власності, потрібно потурбуватися про це заздалегідь. Те ж саме стосується зареєстрованого шлюбу. У випадку з іпотекою потрібен дозвіл іпотекодержателя.

Письмовий договір

Хоча усні угоди як і раніше лідирують на ринку української нерухомості, письмовий договір таки буде кращим варіантом. Він дійсно може захистити права обох сторін у разі виникнення конфліктів або суперечливих ситуацій.

При його складанні уникайте будь-яких загальних формулювань. Ретельно прописуйте всі нюанси: суму і порядок оплати, розмір внеску, стан квартири, можливі зміни і ремонтні роботи, специфіку оплати вимушених і добровільних поліпшень, порядок оплати комунальних платежів, тощо.

Що дає юридичний супровід?

Самостійно і без досвіду врахувати всі нюанси укладення грамотного договору оренди не так просто. Тому краще звернутися до досвідчених юристів. Фахівці допоможуть передбачити всі нюанси і скласти максимально вигідний, безпечний і практичний договір.

Саме тому компанія Comfort Realty пропонує не тільки послуги ріелтора, а й комплексний юридичний супровід всієї угоди. А це означає:

  • Стабільність і взаємовигідні умови;

  • Врахування всіх актуальних тонкощів чинного законодавства;

  • Консультування та підтримка з будь-яких питань;

  • Складання персоналізованого договору як для довгострокової, так і для подобової оренди;

  • Супровід аж до підписання договору з орендарем.

Ми подбаємо про ваш комфорт і безпеку!

Знайти доступне житло?

Агентство нерухомості 'Comfort Realty' завжди допоможе Вам у пошуку надійного житла. З нами комфортно!

Замовити дзвінок Замовити дзвінок