Орендодавцю. Готуємось до укладення договору оренди квартири
Питання укладення договору оренди квартири хвилює не тільки орендарів, але і власників житла. При цьому навколо теми є багато суперечливих думок та інформації. На що ж дійсно потрібно звернути увагу?
Реєстрація підприємницької діяльності
Є два варіанти здачі житла в оренду: з реєстрацією підприємницької діяльності або без неї. Від наявності статусу ФОПу залежить порядок оподаткування.
Без реєстрації орендодавець повинен самостійно розраховувати і сплачувати податок на прибуток. Зараз він становить 18% від загального прибутку. Загальна сума податків вказується в щорічній декларації. Якщо ж нерухомість здається юридичній особі або фізичній особі-підприємцю, оплата податку здійснюється безпосередньо ними на правах податкового агента.
Приватний підприємець має право здавати свою квартиру за спрощеною системою оподаткування. Оптимальна схема – це щомісячна сплата єдиного податку. Він становить 20% від мінімальної заробітної плати. Це набагато вигідніше, але є кілька обмежень і винятків. Особливі порядки діють на:
-
Земельні ділянки понад 0,2 га;
-
Житлові приміщення понад 100 м2;
-
Нежитлові приміщення понад 300 м2.
У цих випадках доведеться переходити на загальну систему оподаткування.
Враховуйте, що якщо власник квартири – нерезидент, здавати її в оренду можна тільки через ФОП або юридичну особу.
Реєстрація в державному реєстрі
Згідно з чинним законодавством, право власності на квартиру підтверджується наявністю відповідного записом в Державному реєстрі. Якщо раптом з якоїсь причини запису не існує, зверніться до нотаріуса або державного реєстратора, щоб виправити це непорозуміння.
Дозвіл співвласників
Здавати квартиру в оренду можна тільки за наявності письмового дозволу всіх співвласників. Тому, якщо житло знаходиться у спільній власності, потрібно потурбуватися про це заздалегідь. Те ж саме стосується зареєстрованого шлюбу. У випадку з іпотекою потрібен дозвіл іпотекодержателя.
Письмовий договір
Хоча усні угоди як і раніше лідирують на ринку української нерухомості, письмовий договір таки буде кращим варіантом. Він дійсно може захистити права обох сторін у разі виникнення конфліктів або суперечливих ситуацій.
При його складанні уникайте будь-яких загальних формулювань. Ретельно прописуйте всі нюанси: суму і порядок оплати, розмір внеску, стан квартири, можливі зміни і ремонтні роботи, специфіку оплати вимушених і добровільних поліпшень, порядок оплати комунальних платежів, тощо.
Що дає юридичний супровід?
Самостійно і без досвіду врахувати всі нюанси укладення грамотного договору оренди не так просто. Тому краще звернутися до досвідчених юристів. Фахівці допоможуть передбачити всі нюанси і скласти максимально вигідний, безпечний і практичний договір.
Саме тому компанія Comfort Realty пропонує не тільки послуги ріелтора, а й комплексний юридичний супровід всієї угоди. А це означає:
-
Стабільність і взаємовигідні умови;
-
Врахування всіх актуальних тонкощів чинного законодавства;
-
Консультування та підтримка з будь-яких питань;
-
Складання персоналізованого договору як для довгострокової, так і для подобової оренди;
-
Супровід аж до підписання договору з орендарем.
Ми подбаємо про ваш комфорт і безпеку!
Знайти доступне житло?
Агентство нерухомості 'Comfort Realty' завжди допоможе Вам у пошуку надійного житла. З нами комфортно!
Замовити дзвінок Замовити дзвінок