ОСББ. Що це і які переваги?
Сьогодні все частіше на слуху таке поняття, як ОСББ. Але що ж це таке насправді?
ОСББ – це об'єднання співвласників багатоквартирного будинку. Фактично, всі мешканці об'єднуються під одною юридичною особою для використання, управління та утримання їх спільного майна. Порядок реєстрації, реорганізації і ліквідації об'єднання регулюється однойменним законом.
Але чи вартий результат витрачених зусиль? Які ж переваги ОСББ?
Тут все просто:
-
Рада мешканців самостійно керує будинком і приймає рішення з благоустрою території;
-
Всі витрати і нюанси фінансово-господарської частини повністю прозорі і контролюються мешканцями;
-
Мешканці можуть укладати договори напряму з підрядниками, вибираючи їх самостійно;
-
ОСББ може брати кредити, отримувати дохід і допомогу від держави;
-
ОСББ звільняється від податків;
-
Будь-які порушення власних інтересів мешканці можуть вирішити швидко і своїми силами;
-
З'являється можливість впливати на розміри квартплати і тарифів.
Але доведеться зіткнутися і з деякими проблемами:
-
Монополізм ЖКГ обмежує вибір підрядників;
-
Розраховуватися з ними доведеться за звичайною ціною, без урахування державних пільг і знижок;
-
Екстрений ремонт і аварійні ситуації доведеться вирішувати за власний рахунок;
-
Всі комунальні платежі потрібно оплачувати спільно всім будинком;
-
Квартиру обов'язково потрібно приватизувати;
-
Всі мешканці несуть відповідальність не тільки за свою квартиру, але і за сходи, під'їзди, прибудинкову територію.
Порядок створення ОСББ
Система ОСББ ще недосконала і тільки розвивається. Процедура його реєстрації – досить довга і непроста. Але вже зараз це ефективний механізм для управління багатоповерховим будинком і, відповідно, власними витратами на його утримання.
-
Створіть ініціативну групу з трьох чи більше власників нерухомості в цьому будинку. У процесі реєстрації ініціативна група створює протокол, який підписують всі жителі на зборах. Для зручності є типові форми.
-
Сформуйте реєстр власників приміщень з усіма їх даними. Також знадобиться техпаспорт на будинок, інформація про наявність та суму заборгованості за комунальні послуги, відомості про стан прибудинкової території та кошторис утримання будинку.
-
Підготуйте статут ОСББ за типовим зразком. Якщо потрібно, його можна доповнити власними положеннями, які не порушують законодавство.
-
Проведіть установчі збори. Ініціативна група повинна проінформувати про них всіх мешканців письмовим запрошенням мінімум за 14 днів. Запрошення передаються особисто в руки або надсилаються рекомендованим листом. Головні питання перших зборів – затвердження правління і голови та узгодження статуту. Рішення прийняте, коли за нього голосує більше половини співвласників.
-
Зареєструйте ОСББ як юридичну особу. Для цього уповноважений представник подає заяву про реєстрацію, статут і протокол установчих зборів державному реєстратору. Далі залишається тільки дочекатися відповіді.
Якщо ви плануєте зняти квартиру, в будинку з ОСББ або без, звертайтеся до нас в Comfort Realty. Ми підберемо відповідний варіант у Львові в різних районах і під будь-який бюджет! А наші юристи та консультанти розкажуть про всі особливості різних варіантів.
Знайти доступне житло?
Агентство нерухомості 'Comfort Realty' завжди допоможе Вам у пошуку надійного житла. З нами комфортно!
Замовити дзвінок Замовити дзвінок